دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۵۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶
شاعری در پاسخ به آوای خزر:
عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس و نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه گفت: عملکرد استاندار مازندران در مدیریت همزمان سیل و سفر در مدیریت بحران و مدیریت ستاد خدمات سفر رضایت‌بخش است.
 

عملکرد استاندار مازندران در مدیریت سیل و سفر رضایت‌بخش است
علی محمد شاعری روز شنبه در حاشیه ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در پاسخ به این سوال خبرنگار آوای خزر که آیا از عملکرد مدیریت بحران استان در سیل اخیر مازندران رضایت دارید یا خیر، اظهار کرد: مدیریت سیل را می‌توان به دو قسمت تقسیم کرد؛ در مرحله نخست که شامل امدادرسانی، تشکیل ستاد مدیریت بحران، تهیه گزارش، جمع‌بندی خسارت و سرکشی از واحدهای خسارت‌دیده و شهرها و مزارع است، تاکنون رضایت دارم.

وی افزود: در مرحله دوم بازسازی مزارع و صنایع و بخش دام و طیور خسارت‌دیده، پرداخت خسارت به آسیب‌دیدگان سیل، بازسازی مسکن شهری و روستایی و تاسیسات زیربنایی است و باتوجه به اینکه هنوز کار به اتمام نرسیده است نمی‌توان در حال حاضر ارزیابی دقیقی داشت و به طور طبیعی بستگی به اقداماتی دارد که در ادامه انجام می‌گیرد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد که پرداخت خسارت‌های آسیب‌دیدگان در اسرع وقت انجام شود.

شاعری با اعلام اینکه بازدیدهای مشترکی را به اتفاق استاندار مازندران از مناطق سیل‌زده و محورهایی که دچار رانش و ریزش شده بودند در بهشهر، نکا و گلوگاه داشتیم، افزود: اگرچه مازندران مقصد نخست گردشگری کشور بوده است و در این بخش نیز ستاد خدمات سفر مازندران به ریاست استاندار بوده اما هر زمان که نیاز به کمک‌های امدادی و هماهنگی بین‌دستگاهی برای مدیریت سیل بود دریغ نمی‌شد، استاندار همواره پای کار و آماده خدمت‌رسانی بودند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که از این پس نیز همه تلاش مجموعه مدیریتی استان به گونه‌ای باشد که با عملیاتی‌شدن مصوبات برای جبران خسارت‌ها، رضایت مردم ایجاد شود.

انتهای پیام/ 1001

مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسن زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
0
0
ما بالاخره نفهمیدیم حرف شما رو باور کنیم یا خبرگزاری فارس رو . یا شایدم هردو درست می گید و آقای نماینده دو جور حرف زده
لطفا رسانه باشید نه دروغگو
مدیر پایگاه سلام
دوست عزیز سیاست این پایگاه خبری همواره بر اصل اطلاع رسانی مبتنی بر واقعیت بوده و خواهد بود.این خبر بر اساس گفتگوی اختصاصی با دکتر شاعری تنظیم و منتشر شده و فایل صوتی هم موجود است.ضمنا این نماینده تا کنون علاوه بر انتقاد ؛سیاست تقدیر و تشویق را هم در دستور کار قرار داده است..
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: